67. Θα θέλαμε να ζητήσουμε κάποιες διευκρινίσεις σχετικά με την ίδια συνεισφορά στα έργα, σύμφωνα με την ανοικτή πρόσκληση «Ανοικτά κέντρα φιλοξενίας για ευάλωτους αιτούντες άσυλο στην Ελλάδα». Μπορεί η ίδια συνεισφορά να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τους ακόλουθους τρόπους; Σε περίπτωση παροχής τροφής για τους δικαιούχους για την οποία η ΜΚΟ λαμβάνει δωρεά για κρέας, γάλα ή άλλους τύπους τροφίμων, στο έργο πώς αξιολογείται η αξία τους και ποια τεκμηρίωση απαιτείται για την σχετική αναφορά; – Σε περίπτωση που μια δωρεά αναφέρεται σε έπιπλα ή ρούχα, πώς είναι δυνατόν να εκτιμηθεί η αξία τους; Και οι δύο αυτές περιπτώσεις εξαιρούνται σύμφωνα με το παράρτημα της πρόσκλησης, καθώς αναφέρεται σαφώς ότι μόνο εθελοντική εργασία μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Οι δωρεές δεν μπορούν να θεωρηθούν ως ιδία συνεισφορά. Σας προτείνουμε να δείτε εκ νέου τις προδιαγραφές που αναφέρονται στο παράρτημα της πρόσκλησης «Επιλεξιμότητα Δαπανών ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10/12/2019», καθώς και τις απαντήσεις στις ερωτήσεις 1, 38, 39 και 66 που δημοσιεύθηκαν στην ενότητα «Συχνές Ερωτήσεις» στον ιστότοπο του προγράμματος.

66. Το ερώτημά μας είναι εάν όλες οι δαπάνες για την προμήθεια των ξενώνων (είδη διατροφής και προσωπικής υγιεινής), μπορούν να αναφερθούν ως ιδία συνεισφορά που θα καλυφθεί από τον οργανισμό μας και ουσιαστικά να αποτελούν το 5% (του συνολικού κόστους του έργου) ως συμβολή του οργανισμού. Εάν η απάντησή σας είναι θετική, τότε αυτή η περιγραφή στην σύνταξη της πρότασής μας είναι αρκετή; Δηλαδή στην πρόταση να αναφέρεται ότι το κόστος τροφοδοσίας θα καλυφθεί από τα έξοδα του οργανισμού, είναι επαρκές;

Όπως αναφέρεται στην ανοιχτή πρόσκληση, στην παράγραφο 6.6 «Ο υπεύθυνος του έργου υποχρεούται να παρέχει συγχρηματοδότηση έργου τουλάχιστον 10% και μέγιστο ποσοστό 30% επί των επιλέξιμων δαπανών. Η συγχρηματοδότηση πραγματοποιείται με τη μορφή μετρητών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών συναλλαγών ή συνεισφοράς σε είδος με τη μορφή εθελοντικής εργασίας. Η συνεισφορά σε είδος μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το 50% της συγχρηματοδότησης».

Το μερίδιο της ιδίας συνεισφοράς σε μετρητά (χρηματοοικονομική) πρέπει να εφαρμόζεται εξίσου στις διάφορες κατηγορίες προϋπολογισμού (% της ιδίας συνεισφοράς σε μετρητά). Αυτό είναι επίσης σαφές από την ενότητα 4.8 Ενότητα 8 – Συγχρηματοδότηση έργου της «διαδικτυακής πλατφόρμας οδηγιών χρήσης».

 

Λάβετε υπόψη ότι οι αναλυτικοί όροι επιλεξιμότητας της ιδίας συνεισφοράς περιγράφονται στο κεφάλαιο 2.1.2 Ίδια συνεισφορά του παραρτήματος «Επιλεξιμότητα δαπανών – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10/12/2019».

Τέλος, όλα τα έξοδα του έργου (ίδια συνεισφορά και χρηματοδότηση) πρέπει να αναφέρονται σαφώς στον προϋπολογισμό της πρότασης και φυσικά να αιτιολογούνται κατά τη σύνταξη της πρότασης.

65. Αγαπητέ κύριε ή κυρία, παρακαλώ διευκρινίστε τα ακόλουθα σημεία: 1. Στον πίνακα προϋπολογισμού του Παραρτήματος 3, στην καρτέλα Συνολικός Προϋπολογισμός, ο τύπος για τον υπολογισμό του κελιού B43 δεν περιέχει το κελί B34 (λειτουργικό κόστος). Είναι σωστό; 2. Στον πίνακα προϋπολογισμού του παραρτήματος 3, στην καρτέλα Έμμεσο κόστος, το κελί C3 αναφέρεται “επιλέξτε μια μέθοδο υπολογισμού από την αναπτυσσόμενη λίστα.” Δεν υπάρχει τέτοια λίστα. Παρακαλώ συμβουλεύστε μας . 3. Με αναφορά στη μέθοδο έμμεσου κόστους, πρέπει να επιλέξουμε μία από τις μεθόδους (a, b, c ή d) που περιλαμβάνονται στην ενότητα 2.2 Έμμεσο κόστος επιλεξιμότητας δαπανών; Παρακαλώ συμβουλεύστε μας. 4. Στις απαντήσεις 41 και 42 όταν αναφέρετε «Νομικά έγγραφα» συμπεριλαμβάνετε όλα τα υποστηρικτικά έγγραφα που πρέπει να φορτωθούν στην εφαρμογή;

  1. Μια επικαιροποιημένη έκδοση του Προτύπου πίνακα προϋπολογισμού έχει ανέβει στον ιστότοπο. 2. Μετά την καταχώρηση των δεδομένων σας στην πλατφόρμα υποβολής, όλοι οι υπολογισμοί γίνονται αυτόματα.
  2. Μια επικαιροποιημένη έκδοση του Προτύπου πίνακα προϋπολογισμού έχει ανέβει στον ιστότοπο.

Μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε από αυτές τις τέσσερις μεθόδους για τον υπολογισμό των έμμεσων δαπανών.

  1. Τα υποστηρικτικά έγγραφα περιλαμβάνουν α) νομικά, διοικητικά και οικονομικά έγγραφα και β) εσωτερικούς κανονισμούς και πρωτόκολλα. Τα έγγραφα της πρώτης κατηγορίας μπορούν να υποβληθούν στα ελληνικά ή στα αγγλικά. Μεταφρασμένα έγγραφα ενδέχεται να ζητηθούν από τους επιτυχόντες πριν από την υπογραφή της σύμβασης. Τα έγγραφα εσωτερικων κανονισμών πρέπει να υποβάλλονται στα Αγγλικά.

64. Μια τεχνική ερώτηση σχετικά με την υποβολή πρότασης: Μόλις πατήσετε το κουμπί αποθήκευσης για την ενότητα 3. – Εάν το “Αριθμός των ασυνόδευτων δικαιούχων ασύλου στα οποία παρέχονται με υπηρεσίες” είναι 0, τόσο για αγόρια όσο και για κορίτσια – το σύστημα εμφανίζει με μήνυμα που λέει «το άθροισμα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το μηδέν », και δεν επιτρέπει να συνεχίσουμε περαιτέρω εκτός εάν γίνει διόρθωση. Επειδή δεν σκοπεύουμε να παρέχουμε υπηρεσίες σε ασυνόδευτους δικαιούχους – (ο αριθμός θα είναι 0) υπάρχει τρόπος να το διορθώσετε;

Ευχαριστούμε για την ειδοποίηση. Αυτό θα διορθωθεί άμεσα.

63. Δεδομένου ότι όλες οι δραστηριότητες πρέπει να έχουν ημερομηνία έναρξης – Είναι η 1/04/2020 η πιο κοντινή ημερομηνία για όλα τα μέρη να υπογράψουν τις συμβάσεις; Είναι σημαντικό για εμάς να προσδιορίσουμε μια ημερομηνία έναρξης για να μπορούμε να υπολογίζουμε τον επιλέξιμο χρόνο.

Η επιλεξιμότητα των δαπανών μπορεί να ξεκινήσει από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Οι αιτούντες μπορούν να υποβάλουν ένα σχέδιο χρονοδιαγράμματος που θα αναθεωρηθεί ή θα επιβεβαιωθεί κατά το στάδιο υπογραφής της συμφωνίας.

62. Υπάρχει δυνατότητα να προτείνουμε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ο ξενώνας να φιλοξενήσει μια συγκεκριμένη ομάδα ασυνόδευτων ανηλίκων (κάτω των 14 ετών) που έχει μεγάλη ανάγκη αυτή τη στιγμή- σύμφωνα με το ΕΚΚΑ, και μετά από κάποια περίοδο, εάν οι αριθμοί μειωθούν – ο ξενώνας να έχει την ευκαιρία να τροποποιήσει την ομάδα – στόχο (πιθανότατα και το προσωπικό) και να φιλοξενήσει μεγαλύτερες ηλικίες (του ίδιου φύλου).

Κατ ‘αρχήν, οι συνδυαστικοί τρόποι φιλοξενίας επιτρέπονται εφόσον κάθε πτυχή προστασίας (των παιδιών) λαμβάνονται επαρκώς υπόψη στην στη μεθοδολογία του έργου. Σε τέτοιες περιπτώσεις, και δεδομένης της διάρκειας των έργων, ο αιτών πρέπει να αξιολογήσει επαρκώς γιατί αυτή η μέθοδος είναι η βέλτιστη και πώς θα εξασφαλίσει ένα εφικτό και οικονομικά αποδοτικό έργο υψηλού αντίκτυπου για τους πληθυσμούς αναφοράς. Να σημειωθεί επίσης, ότι σύμφωνα με την 1.2 παράγραφο της ανοικτής προκήρυξης, το επίκεντρο της πρόσκλησης, όσον αφορά τον πληθυσμό εκτός ασυνόδευτων ανήλικων θα δοθεί κατά προτεραιότητα σε (α) έγκυες γυναίκες και (β) μονογονεϊκές οικογένειες με παιδιά.

61. Οι οδηγίες του AMIF (ΤΑΜΕ) μέχρι τώρα είναι πολύ συγκεκριμένες σχετικά με τον πληθυσμό που φιλοξενείται στους αντίστοιχους ξενώνες φιλοξενίας που χρηματοδοτεί. Είναι δυνατόν να συνδυάσουμε αγόρια κάτω των 14 ετών με ένα μικρό ποσοστό ανηλίκων μητέρων (με παιδιά), λαμβάνοντας υπόψη ότι θα προταθεί μια πολύ συγκεκριμένη τυπολογία φιλοξενίας (π.χ. ξεχωριστό δωμάτιο σε διαφορετικό όροφο);

Κατ ‘αρχήν, οι συνδυαστικοί τρόποι φιλοξενίας επιτρέπονται εφόσον κάθε πτυχή προστασίας (των παιδιών) λαμβάνεται επαρκώς υπόψη στη μεθοδολογία εκπόνησης του έργου. Κατά την αξιολόγηση των προτάσεων θα αξιολογηθεί ο βαθμός στον οποίο η προτεινόμενη μέθοδος εξασφαλίζει προστασία και για τις δύο ομάδες-στόχους.

60. Σας ευχαριστούμε για την προηγούμενη απάντησή σας. Σχετικά με το 4.6 «Οι αιτούντες οργανισμοί θα πρέπει να διαθέτουν έγκυρη πιστοποίηση ως οντότητα εξουσιοδοτημένη να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας ή άλλες σχετικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση 6». Στην προηγούμενη απάντησή σας σχετικά με το σημείο 4.6, αναφέρετε το άρθρο 5 του Ν.4455 / 2017, το οποίο δεν περιλαμβάνει την εγγραφή ΜΚΟ, αλλά αντίθετα αφορά τα πιστοποιητικά …. Εννοείτε αντί της συμμόρφωσης με το άρθρο 5 του άρθρου 5. 7 του Ν.4455 / 2017;

Ναι αναφερόμαστε στο άρθρο. 7 παρ. 5 του Ν. 4455/207.

59. Θα μπορούσατε να διευκρινίσετε σχετικά με το 4.6 «Οι αιτούντες οργανισμοί θα πρέπει να έχουν έγκυρη πιστοποίηση ως οντότητα εξουσιοδοτημένη να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας ή άλλες σχετικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση 6». Αρκεί η εγγραφή ενός οργανισμού στο εθνικό μητρώο μη κερδοσκοπικών οργανισμών του ιδιωτικού τομέα για να συμμορφώνεται με το σημείο 4.6 ή είναι απαραίτητο να τηρείται επίσης η υπουργική απόφαση στην υποσημείωση 6;

Η εγγραφή ενός οργανισμού στο εθνικό μητρώο μη κερδοσκοπικών οργανισμών του ιδιωτικού τομέα δεν αρκεί για να συμμορφώνεται με το σημείο 4.6 της ανοικτής πρόσκλησης.

Οι αιτούντες πρέπει επίσης να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του άρθρου. 5 του Ν. 4455/2017, δηλαδή στους αιτούντες να έχει χορηγηθεί και να διαθέτουν έγκυρη άδεια / πιστοποίηση προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας, καθώς και να συμμορφώνονται με οποιεσδήποτε άλλες διατάξεις νόμου, υπουργικές αποφάσεις κ.λπ. που ισχύουν κατά την ημερομηνία της υποβολή της αίτησης.

58. Ερώτηση που προέκυψε κατά την καταχώρηση δεδομένων στο τμήμα πεδίο προϋπολογισμού του έργου: Δεδομένου ότι οι περισσότερες από τις Θέσεις / Ρόλοι εργασίας καλύπτουν περισσότερες από μία καταχωρημένες δραστηριότητες (π.χ. ο Υπεύθυνος Έργου εποπτεύει όλες τις δραστηριότητες), πρέπει να εισαγάγουμε το όνομα / ρόλο πολλές φορές ώστε να διαφαίνεται η σύνδεση με κάθε μια από τις δραστηριότητες; Εναλλακτικά, υπάρχει κάποιος τρόπος να συνδεθεί άμεσα με όλες τις δραστηριότητες, ή ίσως μια ομάδα δραστηριοτήτων κάτω από μια ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα;

Το κόστος διαχείρισης του έργου μπορεί να κατανεμηθεί (με το αντίστοιχο ποσοστό απασχόλησης) και να συνδεθεί με κάθε σχετική δραστηριότητα του έργου ή να συνδυαστεί με την εκπόνηση του”Project Management” με τις αντίστοιχες δραστηριότητες και τον κατάλληλο προϋπολογισμό.

Τα έξοδα διαχείρισης πρέπει να είναι ουσιώδη και να αντιστοιχούν αναλόγως με την υλοποίηση του έργου.

57. Μετά από τη διαδικασία ερωτήσεων που τέθηκαν, θα ήθελα μια τελευταία επιβεβαίωση από την πλευρά σας, ότι εάν ένας οργανισμός πληροί αυτήν τη στιγμή όλα τα κριτήρια επιλεξιμότητας (ΜΚΟ εγγεγραμμένη στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα άρθρα 4.1 – 4.11 της ενότητας «Επιλέξιμοι υποψήφιοι» της ανοικτής πρόσκλησης, καθώς και από την ενότητα “Κριτήρια διαχείρισης”), μπορεί να υποβάλει αίτηση χωρίς να έχει συνεργάτη;

Ναι, ένας οργανισμός μπορεί να υποβάλει αίτηση εφόσον πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας, με ή χωρίς συνεργάτη. Η συνεργασία δεν είναι προϋπόθεση αλλά επιλογή.

56. Όσον αφορά τα κριτήρια επιλεξιμότητας και την έγκυρη πιστοποίηση μιας οντότητας ώστε να είναι εξουσιοδοτημένη να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας ή άλλες σχετικές πιστοποιήσεις, αναφέρεστε στο υποχρεωτικό από το νόμο ν.4455 / 2017 άρθρο 7, μητρώο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που ισχύει για όλες τις ΜΚΟ που προσφέρουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας;

Αναφερόμαστε στην ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με την πιστοποίηση της εταιρείας / του οργανισμού σας ως οντότητας εξουσιοδοτημένης να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας. Λαμβάνεται υπόψη ο Νόμος 4455/2017, καθώς και κάθε άλλος σχετικός νόμος, υπουργική απόφαση, εγκύκλιος κ.λπ.

54. Σας ευχαριστούμε για την αρχική σας διευκρίνιση, αλλά το ζήτημα της οργάνωσής μας δεν έχει καλυφθεί πλήρως, γι ‘αυτό παρακαλώ επιτρέψτε μας να θέσουμε την ερώτησή μας με μεγαλύτερη σαφήνεια, ελπίζοντας ότι έχετε την ευγένεια να απαντήσετε ακόμα μία φορά. Ο οργανισμός μας παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης σε κέντρα μακροχρόνιας στέγασης για ευάλωτες ομάδες αιτούντων άσυλο ή υποστηρίζει υπάρχοντα κέντρα για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, συγκεκριμένα μόνους γονείς και περιθωριοποιημένες ομάδες, όπως άτομα LGBTQI – επομένως χαρακτηριζόμαστε ως οργανισμός που παρέχει υπηρεσίες σε άτομα που δεν είναι ασυνόδευτα ανήλικα. Σε αυτό το πλαίσιο δεν χρειάζεται να εγγραφούμε στο Μητρώο του ΕΚΚΑ, ούτε ο νόμος ΦΕΚ 2399 / B-19-6 / 2019, ο νόμος ν.4455 / 2017 άρθρα 7 και ν. 2646/1998 άρθρο 3, παρ. 2 ισχύουν για την οργάνωσή μας, καθώς αναφέρεται σε παροχή υπηρεσιών σχετιζόμενη με τα ασυνόδευτα ανήλικα. Επομένως, ισχύουν τα ακόλουθα κριτήρια επιλεξιμότητας για οργανισμούς που ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση για ομάδες στόχου που δεν είναι ασυνόδευτα ανήλικα; Οι υποψήφιοι οργανισμοί πρέπει να έχουν έγκυρη πιστοποίηση ως φορέας που έχει εξουσιοδότηση να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και περίθαλψης ή άλλες σχετικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση;

Οι οργανισμοί που παρέχουν υπηρεσίες υποστήριξης μόνο σε ομάδες – στόχους στις οποίες δεν ανήκουν σε τα ασυνόδευτα ανήλικα δεν χρειάζεται να εγγραφούν στο Μητρώο του ΕΚΚΑ, αλλά μόνο στο Μητρώο του Ν. 4455/2017 και να πιστοποιηθούν. Επίσης, πρέπει να κατέχουν επιχειρησιακή άδεια που εκδίδεται από την αρμόδια αρχή (νομαρχιακό, δήμο κ.λπ.) για τη λειτουργία του κέντρου.

53. Όσον αφορά την πρόσκληση “Ανοικτά κέντρα φιλοξενίας για ευάλωτους αιτούντες άσυλο στην Ελλάδα”, θέλουμε να θέσουμε τα ακόλουθα ερωτήματα: 1) Στην περίπτωση λειτουργίας κέντρου στέγασης που δεν απευθύνεται σε ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες άσυλο, είναι επιλέξιμη δαπάνη η βοήθεια σε μετρητά που προσφέρεται σε δικαιούχους προκειμένου να ανταποκριθούν στις δικές τους ανάγκες διατροφής και προσωπικής υγιεινής; 2) Καθώς ο οργανισμός μας δεν είναι δημόσια αρχή (ούτε εποπτεύεται από άλλο δημόσιο φορέα), σε περίπτωση δημόσιας σύμβασης πρέπει να συμμορφωνόμαστε με το Ν.4412, αλλά οφείλουμε να εκπληρώσουμε και την υποχρέωση ΚΗΜΔΗΣ (για την καλύτερη κατανόησή μας ισχύει μόνο για προμήθειες για δημόσιες οντότητες, καθώς και τα κονδύλια του έργου δεν είναι δημόσια κεφάλαια ούτε κεφάλαια εν μέρει στο ESF);

Κατ ‘αρχήν, η χρηματική βοήθεια σε μετρητά δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη βάσει αυτής της πρόσκλησης. Το έργο θα πρέπει να παρέχει δραστηριότητες για διαχείριση και υποστήριξη των ατομικών υποθέσεων των δικαιούχων που έχουν πρόσβαση στο υφιστάμενο σύστημα προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της παροχής βοήθειας σε μετρητά, εάν είναι επιλέξιμες.

Η διαδικασία των δημόσιων συμβάσεων περιγράφει τους κανόνες και τις αρχές που πρέπει να διέπουν την αγορά όλων των αγαθών ή υπηρεσιών που αποκτώνται με τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού μηχανισμού του ΕΟΧ 2014-2021. Αυτή η διαδικασία δεσμεύει όλους τους εταίρους του προγράμματος και, ιδιαίτερα, τόσο τον διαχειριστή επιχορήγησης όσο και τους υπεύθυνους έργου ή / και τους εταίρους του έργου που θα προκύψουν από τη διαδικασία της ανοικτής πρόσκλησης, καθώς και εκείνους που υλοποιούν προκαθορισμένα έργα. Όποτε γίνονται αγορές και οι συμβάσεις ανατίθενται σε εξωτερικούς προμηθευτές, στο πλαίσιο της εφαρμογής των προγραμμάτων, οι εταίροι των προγραμμάτων πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν την καλή χρήση των δημόσιων πόρων. Πρέπει να τηρούνται οι αρχές της διαφάνειας, της μη διάκρισης και της ίσης μεταχείρισης και πρέπει επίσης να διασφαλίζονται συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού. Οι δημόσιες συμβάσεις που συνάπτονται στο πλαίσιο της υλοποίησης των προγραμμάτων και των έργων θα πρέπει να συμμορφώνονται με: α) τον Εθνικό Νόμο 4412 (Εφημερίδα της Κυβερνήσεως Α ‘147 / 08-08-2016) και β) τον νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δημόσιες συμβάσεις. Παρά τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που απαλλάσσουν τις ΜΚΟ από δημόσιες συμβάσεις, οι διαδικασίες σύναψης συμβάσεων που αφορούν ποσά που υπερβαίνουν τα κατώτατα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων πρέπει να λαμβάνονται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους για τις δημόσιες συμβάσεις, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη αυτές οι εξαιρέσεις.

52. Είμαστε μια ελληνική οντότητα με τον δικό μας αριθμό φορολογικού μητρώου – ΦΠΑ και εγγραφήκαμε στις ελληνικές φορολογικές αρχές ως υποκατάστημα της μητρικής μας οργάνωσης (ΜΚΟ) που βρίσκεται στη Γερμανία στις 16/1/2017. Λειτουργούμε μία δομή φιλοξενίας για ευάλωτες γυναίκες πρόσφυγες με παιδιά και μόνες γυναίκες πρόσφυγες. Η σύμβαση μίσθωσης του συγκεκριμένου χώρου μας ξεκίνησε την 1/3/2017. Πραγματοποιήσαμε εργασίες αποκατάστασης για τρεις μήνες και αρχίσαμε να λειτουργούμε με τις δικαιούχους τον Ιούνιο του 2017. Οι ισολογισμοί μας είναι για τα έτη 2017 (1.1.2017-31.12.1017), 2018 (1.1.18-31.12.18) και 2019 (1.1.19 -31.12.2019). Η μητρική μας οντότητα στη Γερμανία έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση παρόμοιων έργων παγκοσμίως. Μπορείτε να μας ενημερώσετε εάν είμαστε επιλέξιμοι να συμμετάσχουμε στην ανοικτή πρόσκληση που στοχεύει στην παροχή τουλάχιστον 300 θέσεων διαμονής σε ανοιχτά κέντρα υποδοχής σε αστικές και ημιαστικές περιοχές;

Σύμφωνα με την παράγραφο 4.1. της ανοικτής πρόσκλησης, «οι επιλέξιμοι αιτούντες είναι μη κυβερνητικοί οργανισμοί (ΜΚΟ) που είναι εγγεγραμμένοι στην Ελλάδα». Επιπλέον, σύμφωνα με την πρόβλεψη 4.5 της ανοιχτής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων “Οι υποψήφιοι οργανισμοί πρέπει να επιδείξουν εμπειρία στο παρελθόν στην παροχή υπηρεσιών όπως η καθημερινή φροντίδα, οι νομικές, ιατρικές και ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες για τουλάχιστον 3 χρόνια πριν από την ημερομηνία υποβολής». Μια ΜΚΟ που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2017 στην Ελλάδα, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως επιλέξιμη. Παρόλα αυτά, εάν μια ελληνική ΜΚΟ είναι μια «θυγατρική» οργάνωση μίας άλλης ΜΚΟ, η εμπειρία της μητρικής ΜΚΟ θα μπορούσε – κατά περίπτωση – να αποδοθεί στην θυγατρική ΜΚΟ. Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης της επιλεξιμότητας της πρότασης, ο διαχειριστής επιχορήγησης (FO) θα επανεξετάσει την υποβληθείσα τεκμηρίωση για να εξασφαλίσει τη σχέση μεταξύ των δύο οργανισμών. Συγκεκριμένα, ο διαχειριστής επιχορήγησης θα αξιολογήσει εάν η ελληνική οργάνωση που έχει αναλάβει τις δραστηριότητες από τη διεθνή, διατηρεί μια σχέση μητρικής-θυγατρικής εταιρείας και έχει σωρευτική εμπειρία από τις τρέχουσες και τις προηγούμενες δραστηριότητες της (πριν και μετά την ίδρυσή της ως ελληνικού γραφείου). Για το λόγο αυτό, πρέπει να υποβληθούν νομικά, οικονομικά και άλλα έγγραφα για καθέναν από τους δύο οργανισμούς (μητρική και θυγατρική οντότητα).

51. 1. Είναι τα 3 εκατομμύρια ευρώ το μέγιστο ποσό που μπορεί να ζητήσει ένας αιτών; 2. Μπορείτε να αποσαφηνίσετε τι σημαίνει “Τα προτεινόμενα έργα θα πρέπει να είναι λειτουργικά σε λειτουργία (π.χ. να προσφέρουν υπηρεσίες και να παρέχουν στέγη) για μια ελάχιστη περίοδο δώδεκα μηνών” [Call clause 2.18] Σημαίνει ότι η ελάχιστη περίοδος των προτεινόμενων έργων πρέπει να είναι 12 μήνες ή ότι μόνο οι εγκατεστημένες / λειτουργικές μονάδες με χρονικό ορίζοντα ήδη 12 μήνες είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση; 3. Ο οργανισμός μας βρίσκεται στη διαδικασία υποβολής αίτησης για πιστοποίηση ως φορέα που είναι εξουσιοδοτημένος να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας, η οποία παρατίθεται μεταξύ άλλων στην ενότητα 4.6.). Είμαστε εγγεγραμμένοι στο ΕΚΚΑ και λειτουργούμε ξενώνες για ασυνόδευτους ανήλικους. Είμαστε επιλέξιμοι για αίτηση; 4. Μπορείτε να παρέχετε ορισμένα παραδείγματα του τύπου συνεργασίας μεταξύ των ΜΚΟ και των δημόσιων φορέων που περιμένετε (σημείο 1.2);

Όπως αναφέρεται στην παράγραφο 1.2.2 της ανοικτής πρόσκλησης «Το συνολικό διαθέσιμο ποσό για την πρόσκληση είναι € 7.632.000. Ενδεικτικά θα επιλεγούν 3-6 έργα, με τη συνολική επιχορήγηση για κάθε έργο να κυμαίνεται από τουλάχιστον 1.000.000 € έως 3.000.000 κατ ‘ανώτατο όριο. Το ποσό της επιχορήγησης δεν συμπεριλαμβάνει τη συγχρηματοδότηση του έργου». Για το σκοπό αυτό, ναι, 3 εκατομμύρια ευρώ είναι το μέγιστο ποσό που μπορεί να ζητήσει ένας αιτών και, στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να συμπεριληφθεί επιπλέον ένα 10% της ιδίας συνεισφοράς, με αποτέλεσμα μέγιστο δυνατό συνολικό προϋπολογισμό έργου 3,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Η παράγραφος 2.18 αναφέρεται στη διάρκεια των έργων που θα χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρόσκλησης. Αυτά τα έργα «… .. θα πρέπει να είναι σε λειτουργία (δηλαδή να προσφέρουν υπηρεσίες και θέσεις φιλοξενίας) για ελάχιστη περίοδο 12 μηνών». Τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τη λήψη χρηματοδότησης περιγράφονται στην ενότητα «4. Επιλέξιμοι υποψήφιοι »της κλήσης.

Ο Ανάδοχος του έργου πρέπει να πληροί όλα τα κριτήρια που αναφέρονται στην ενότητα “4. Επιλέξιμοι υποψήφιοι “της πρόσκλησης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αναφέρετε στην ερώτησή σας.

Βλέπε επίσης το σημείο 3 της ερώτησης 49.

50. Θα μπορούσατε να διευκρινίσετε τις ακόλουθες ερωτήσεις σχετικά με την Ανοικτή Πρόσκληση για Υποβολή Προτάσεων: «Ανοικτά κέντρα φιλοξενίας ευάλωτων αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα». 1. Οι αιτούντες οργανισμοί θα πρέπει να διαθέτουν έγκυρη πιστοποίηση ως οντότητα εξουσιοδοτημένη να προσφέρει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας ή άλλες σχετικές πιστοποιήσεις σύμφωνα με την σχετική κοινή υπουργική απόφαση. Θα μπορούσατε να παρέχετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την συγκεκριμένη υπουργική απόφαση προκειμένου να γνωρίζουμε τις συγκεκριμένες άδειες που απαιτούνται για την ελάχιστη συμμόρφωση με τους κανονισμούς; Μπορείτε να παραθέσετε τις συγκεκριμένες άδειες που απαιτούνται; 2. Σύμφωνα με τα διοικητικά κριτήρια και την ενότητα επιλεξιμότητας, ο διαχειριστής επιχορήγησης ζητά μια έγκυρη φορολογική δήλωση και δήλωση κοινωνικής ασφάλισης. Μπορείτε να διευκρινίσετε τι είναι μια δήλωση κοινωνικής ασφάλισης; Αναφέρεστε στην “ασφαλιστική ενημέρωση ενημερώτητα για τους εργαζόμενους” (κοινωνική ασφάλιση για τους υπαλλήλους του οργανισμού);

Για να έχετε καθεμία από τις δύο απαιτούμενες πιστοποιήσεις(δηλ. Ξενώνα εγγεγραμμένο στο μητρώο του ΕΚΚΑ, πιστοποιημένο οργανισμό που παρέχει υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας) πρέπει να συμμορφωθείτε με τους κανόνες που ορίζει η νομοθεσία: υπουργική απόφαση ΦΕΚ 2399 / Β-19-6 / 2019, ν.4455 / 2017 άρθρο 7 και ν. 2646/1998 άρθρο 3, παρ. 2. Παρακαλούμε επικοινωνήστε με τις αρμόδιες αρχές για να πιστοποιήσετε την εγγραφή σας ή να σας προμηθεύσουν με τα απαιτούμενα έγγραφα. Δείτε επίσης την απάντηση στην ερώτηση 44 σχετικά με τις οικοδομικές άδειες. δικαιώματα κατασκευής.

Η Δήλωση Κοινωνικής Ασφάλισης αναφέρεται στην «Ασφαλιστική Ενημερότητα» (πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών ως εργοδότης σε αντίστοιχα εθνικά ιδρύματα κοινωνικής ασφάλισης βάσει εθνικών συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης).

49. Παρακάτω θα βρείτε τις ερωτήσεις που προκύπτουν από την αναθεώρηση του Κειμένου και της Αίτησης: 1. Σχετικά με τις Υπηρεσίες που περιγράφονται στην Παράγραφο 2.6. Αυτές οι υπηρεσίες αναφέρονται μόνο σε ασυνόδευτα ανήλικα, ή επίσης σε μη ασυνόδευτα ανήλικα, δεδομένου ότι στοχεύουν επίσης στο αποτέλεσμα 1; Ακολουθώντας το ίδιο ερώτημα, οι υπηρεσίες αυτές αφορούν αποκλειστικά τον πληθυσμό-στόχο που φιλοξενείται ή μπορεί να παρασχεθεί ταυτόχρονα στον πρόσθετο πληθυσμό – με τα ίδια κριτήρια ευπάθειας – στις εξωτερικές εγκαταστάσεις του κύριου αιτούντος ή του εταίρου; 2. Όσον αφορά το αρχείο excel (Παράρτημα 3 – Πρότυπο πίνακα προϋπολογισμού). Φαίνεται ότι υπάρχουν ορισμένα φύλλα που περιέχουν κελιά με μη έγκυρους τύπους (π.χ. κελιά που εμφανίζουν “#REF!”) Ή φύλλα κατηγοριών προϋπολογισμού χωρίς τύπους στις στήλες. Έχει μεταφορτωθεί ανέβει το σωστό αρχείο ή απλά ο αιτών πρέπει να προσαρμόσει τυχόν τύπους και δεδομένα; 3. Όσον αφορά τους δείκτες των αποτελεσμάτων του έργου και συγκεκριμένα τον παραγωγή δείκτη αριθ. 2 (Αριθμός ανοιχτών κέντρων υποδοχής όπου οι ΜΚΟ και οι δημόσιοι φορείς συνεργάζονται επίσημα και ανεπίσημα). Ο δείκτης που ορίζεται ως “Αριθμός”, αναφέρεται σε αριθμό συνεργασίας μεταξύ του αιτούντος και των δημόσιων φορέων ή επίσης μεταξύ του αιτούντος και άλλων ΜΚΟ;

Οι δραστηριότητες που περιγράφονται στην ενότητα 2.6 του κειμένου της ανοιχτής πρόσκλησης (και στην ενότητα “Αναμενόμενα αποτελέσματα” του εγγράφου “Οδηγίες υποψηφίου”) είναι ενδεικτικές. Πράγματι, η ενότητα 2.6 του κειμένου της ανοιχτής πρόσκλησης αναφέρεται συγκεκριμένα στα ασυνόδευτα ανήλικα, ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες είναι επίσης σχετικές με τη δεύτερη ομάδα στόχου (ευάλωτους αιτούντες άσυλο, μή ασυνόδευτα ανήλικα) που θα υποστηρίζεται από την ανοιχτή πρόσκληση, με προτεραιότητα να δίνεται σε (α) έγκυες γυναίκες και (β) μονογονεϊκές οικογένειες με παιδιά. Για το σκοπό αυτό, οι αιτούντες που προτείνουν ένα ανοιχτό κέντρο φιλοξενίας για «άλλες ευάλωτες ομάδες» θα πρέπει να προτείνουν τις δραστηριότητες που εξυπηρετούν το πεδίο εφαρμογής του έργου.

Όσον αφορά το δεύτερο μέρος της πρώτης σας ερώτησης, η απάντηση είναι αρνητική. Στόχος των έργων είναι η παροχή ολιστικής υποστήριξης στα ασυνόδευτα ανήλικα και σε άλλα ευάλωτα άτομα που διαμένουν στα ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας. Παρόλα αυτά, εάν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε κοινό χώρο για την παροχή “άλλων υπηρεσιών” (π.χ. χώρος μάθησης), τότε στην πρόταση θα πρέπει να περιγράψετε μια σαφή διαδικασία παρακολούθησης και αξιολόγησης για να δείξετε πώς θα υπολογίζονται οι «μοναδικοί δικαιούχοι» των υπηρεσιών που αναφέρετε στην πρόταση σας  αλλά και πώς θα διασφαλίσετε ότι θα αποφευχθεί η διπλή εγγραφή δικαιούχων και ότι ο προϋπολογισμός του έργου (συμπεριλαμβανομένων των δαπανών προσωπικού) χρησιμοποιείται κυρίως για την κάλυψη αναγκών των δικαιούχων του.

 

Μια επικαιροποιημένη έκδοση του Προτύπου Πίνακα Προϋπολογισμού έχει στον ιστότοπο, όπου όλες οι φόρμουλες λειτουργούν.. Λάβετε υπόψη ότι πρόκειται για Πρότυπο και όλα τα δεδομένα πρέπει να καταχωρηθούν στην πλατφόρμα υποβολής. Μετά την εγγραφή σας στην πλατφόρμα και την εισαγωγή δεδομένων σας, όλοι οι υπολογισμοί γίνονται αυτόματα.

Όπως αναφέρεται στην περιγραφή των αποτελεσμάτων, «Η στενή συνεργασία και συνεργασία μεταξύ μη κυβερνητικών οργανώσεων (ΜΚΟ) και σχετικών δημόσιων φορέων», αναφέρεται σε συνεργασίες με δημόσιους φορείς και όχι με άλλες ΜΚΟ. Αυτό σημαίνει ότι τα χρηματοδοτούμενα έργα θα πρέπει να σχεδιάζουν δραστηριότητες και δράσεις για τη δημιουργία επίσημης συνεργασίας με δημόσιους φορείς όπως κοινωνικές υπηρεσίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα (π.χ. κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης) και άλλα. Μπορεί επίσης να συμπεριληφθεί στις προτάσεις προτάσεις συνεργασίας (π.χ. θεματικές ομάδες εργασίας, διαβουλεύσεις και άλλες δραστηριότητες για την ενίσχυση του συμβουλευτικού ρόλου και των επιπτώσεων της οργάνωσης της κοινωνίας των πολιτών στο κράτος σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο). τοπικό επίπεδο). Οι συνεργασίες αυτές θα μπορούσαν να δημιουργηθούν με τους ακόλουθους τρόπους: α) συνεργασία με ένα δημόσιο φορέα (συν-υποψήφιος στην πρόταση) β) υπογραφή μνημονίου συμφωνίας μεταξύ του Υπεύθυνου υλοποίησης Έργου και του δημόσιου φορέα για την υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων και δράσεων c ) η άτυπη συνεργασία τεκμηριώνεται επαρκώς μέσω της τυπικής διαδικασίας αναφοράς έργων.

48. Σας γράφουμε σχετικά με το Παράρτημα 1 (κατευθυντήριες γραμμές του αιτούντος) και πιο συγκεκριμένα στο σημείο 1.3 Κριτήρια αξιολόγησης όπου αναφέρεται ότι «Η συνάφεια της προηγούμενης εμπειρίας του οργανισμού με τουλάχιστον τρία χρόνια εκτέλεσης ισοδύναμων έργων με παρόμοια αποτελέσματα και μεγέθη προϋπολογισμού “. Ο οργανισμός μας εκτελεί έργα που σχετίζονται με ξενώνες από τα τέλη του 2016 με την ιδιαιτερότητα ότι το 2016, το 2017 και το 2018 διαχειρίστηκαν τα έργα από το της διεθνής οργάνωσης όνομα (INGO) (εγγεγραμμένο στην Ελλαδα από το 2016). Απο το 2019, η διαχείρηση των προγραμάτων μας γίνεται απο την νεοσυσταθέντα Ελληνική οργάνωση, μετά απο ενημέρωση του δωρητή ότι οι επιλέξιμοι φορείς για το πρόγραμμα ESTIA το 2019 θα ήταν μόνο εθνικοί. Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη εμπειρία μας στη διαχείριση παρόμοιων έργων και την προθυμία μας να υποβάλουμε πρόταση έργου στην τρέχουσα ανοικτή πρόσκλησης, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε εάν (όνομα ΜΚΟ) διεθνές ή (όνομα ΜΚΟ) Hellas θεωρούνται επιλέξιμοι πωλητές .

Σύμφωνα με την πρόνοια 4.1. της ανοικτής πρόσκλησης, «οι επιλέξιμοι αιτούντες είναι μη κυβερνητικοί οργανισμοί (ΜΚΟ) που είναι εγγεγραμμένοι στην Ελλάδα». Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης της επιλεξιμότητας της πρότασης, το FO θα επανεξετάσει την υποβληθείσα τεκμηρίωση για να εξασφαλίσει τη σχέση μεταξύ των δύο οργανισμών (διεθνής και ελληνική). Συγκεκριμένα, το FO θα αξιολογήσει εάν η ελληνική οργάνωση που έχει αναλάβει τις δραστηριότητες από τη διεθνή, διατηρεί μια σχέση μητρικής-θυγατρικής εταιρείας και έχει σωρευτική εμπειρία από τις τρέχουσες και τις προηγούμενες δραστηριότητες της (πριν και μετά την ίδρυσή της ως ελληνικού γραφείου ). Για το λόγο αυτό, πρέπει να υποβληθούν νομικά, οικονομικά και άλλα έγγραφα για καθέναν από τους δύο οργανισμούς (μητρική και θυγατρική οντότητα). Δείτε επίσης την ερώτηση και την απάντηση 24.

47. Όσον αφορά το στόχο των 2250 ασυνόδευτων αιτούντων άσυλο που λαμβάνουν υπηρεσίες κατά την υλοποίηση του σχεδίου, το σύνολο στόχων συνεπάγεται ότι ορισμένοι δικαιούχοι λαμβάνουν υπηρεσίες 10 φορές μεγαλύτερες από την ικανότητα δυναμική του κέντρου διαμονής του σχεδίου. Ακόμη και με διάρκεια 6 μηνών από τη μέση μέγιστη διαμονή, αυτός είναι ένας πολύ απαιτητικός στόχος για τον αριθμό των δικαιούχων που λαμβάνουν υπηρεσίες. Υπάρχει ποινή εάν δεν επιτευχθεί ο στόχος;

Όσον αφορά τους γενικούς στόχους που παρουσιάστηκαν στο κείμενο της ανοιχτής πρόσκλησης, παρακαλείσθε να εξετάσετε την ερώτηση και την απάντηση 29 του τμήματος FAQ που διευκρινίζει ότι οι στόχοι καθορίζονται στο σύνολο της ανοιχτής πρόσκλησης (σωρευτικά για όλα τα χρηματοδοτούμενα έργα) και όχι για κάθε έργο ξεχωριστά. Για το σκοπό αυτό, οι υποψήφιοι υποψήφιοι έργων θα προτείνουν το βέλτιστο σενάριο τους σύμφωνα με την προτεινόμενη μεθοδολογία υλοποίησης (π.χ. είδος προτεινόμενου ξενώνα/δομής φιλοξενίας, αναμενόμενη εναλλαγή φιλοξενούμενου πληθυσμού). Κατά την υλοποίηση του έργου αναμένεται μέγιστη απόδοση για την επίτευξη των στόχων που έχουν καθοριστεί για κάθε έργο και αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο τακτικής παρακολούθησης από το FO.

Κάθε απόκλιση από το σχέδιο (συμπεριλαμβανομένης της αναμενόμενης εναλλαγής πληθυσμού) πρέπει να αιτιολογείται μέσω της τυποποιημένης διαδικασίας υποβολής εκθέσεων αναφοράς. Το FO θα αξιολογήσει εάν αυτές οι αποκλίσεις είναι αποτέλεσμα της διακυβέρνησης του έργου ή άλλων συνθηκών που δεν εμπίπτουν στην εξουσία του φορέα υλοποίησης. Επίσης, οποιοσδήποτε παράγοντας που δημιουργεί πιθανό κίνδυνο για το έργο θα πρέπει να συμπεριληφθεί σε ανάλυση ανάλυσης κινδύνου από τον φορέα υλοποίησης κατά το στάδιο υποβολής και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου.

Όπως αναφέρεται στις κατευθυντήριες γραμμές για τους αιτούντες, «επισήμανση»  σχετικά ευρήματα που προκύπτουν από τη διαδικασία FO M&E (π.χ. ετήσια παρακολούθηση ποιότητας) μπορεί να οδηγήσει σε διακοπή της χρηματοδότησης έως ότου υπάρξει συμμόρφωση με τις προτάσεις που έχουν δοθεί στον υπεύθυνο  φορέα υλοποίησης του έργου από το FO.

46. Θα θέλαμε να ζητήσουμε διευκρινίσεις σχετικά με την ανοικτή πρόσκληση. Σύμφωνα με τις συχνές ερωτήσεις που υποβάλλονται, οι «μακροπρόθεσμες λύσεις στέγασης» που πρέπει να χρηματοδοτηθούν, είναι οι καταφύγια ξενώνες και δομές υποστηριζόμενης ανεξάρτητης διαβίωσης (διαμερίσματα). Τα ξενοδοχεία, οι ασφαλείς ζώνες σε καταυλισμούς και τα καταλύματα που παρέχονται στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης θεωρούνται λύσεις έκτακτης ανάγκης ή προσωρινής διαμονής και, ως εκ τούτου, δεν πρέπει να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της Ανοικτής Πρόσκλησης (βλ. Επίσης νόμο 4554/2018 άρθρο 27). Εντούτοις, τα ξενοδοχεία ως τύπος χώρου μπορούν να είναι επιλέξιμα εφόσον η προτεινόμενη λειτουργία της επιχείρησης εξυπηρετεί αποτελεσματικά το μακροπρόθεσμο πεδίο της ανοιχτής πρόσκλησης και της προτεινόμενης άλλης προσφερόμενης υπηρεσίας, παρέχει αποτελεσματικά μια ολιστική προστασία των παιδιών και φροντίδα των παιδιών. Το ερώτημά μας είναι το εξής: Είναι η σύσταση ημερήσιων σπιτιών κέντρων ημέρας κατάλληλη; Στόχος είναι να λειτουργήσει ένα σπίτι για παιδιά ευάλωτων οικογενειών παιδιών σε ένα νησί, και που απευθύνεται σε παιδιά πρόσφυγες / μετανάστες (ηλικίας 5-12 ετών) ανεξάρτητα από το φύλο τους και που δεν είναι ασυνόδευτα (π.χ. παιδιά και οικογένειες που διαμένουν σε στρατόπεδα). Στόχος του Day Care Home θα είναι να παρέχει ολιστική υποστήριξη στα παιδιά προσφύγων / μεταναστών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να υποστηρίζει και να ενδυναμώνει τους γονείς τους και όλη την οικογένεια (κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον, , πρόγραμμα δεξιοτήτων κ.λπ.).

Ανατρέξτε στην ερώτηση και απάντηση νούμερο 21.

45. Επικοινωνούμε μαζί σας για να ζητήσουμε διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τους αιτούντες για την ανοικτή πρόσκληση «Ανοικτά κέντρα διαμονής για ευάλωτους αιτούντες άσυλο στην Ελλάδα», όπως περιγράφεται στην παρ. 4.1 και 4.3. Ο οργανισμός μας διευθύνεται από 5μελή Διοικητική Επιτροπή που εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία είναι ο μοναδικός μέτοχος του οργανισμού, που παρακολουθεί και εγκρίνει ετήσιους οικονομικούς ισολογισμούς και εκθέσεις δραστηριότητας. Η παροχή υπηρεσιών χρηματοδοτείται κυρίως εξωτερικά, εκτός από ετήσια συνεισφορά 5.000 ευρώ από την Εκκλησία της Ελλάδας. Όλα τα έργα υλοποιούνται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες εσωτερικές διαδικασίες του οργανισμού μας καθώς και με το διοικητικό πλαίσιο που ορίζουν οι αρχές χρηματοδότησης σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και ελέγχονται από πιστοποιημένους δημόσιους λογιστές. Θα θέλαμε επίσης να αναφέρουμε ότι η αποστολή του οργανισμού, όπως τεκμηριώνεται στο καταστατικό του, δεν έχει καμία σχέση με θρησκευτικά θέματα. Με βάση τα προαναφερθέντα επισυνάπτουμε τα Καταστατικά μας και θα εκτιμούσαμε την απάντησή σας όσον αφορά την επιλεξιμότητά μας για υποβολή πρότασης.

Οι όροι επιχορηγήσεων των EEA Grants δείχνουν ότι μια οντότητα για να θεωρηθεί ΜΚΟ πρέπει να συμμορφώνεται με τα ακόλουθα:

“Μία μη κυβερνητική οργάνωση (ΜΚΟ) είναι επιλέξιμη για στήριξη στο πλαίσιο του Προγράμματος εάν πληροί τον ακόλουθο ορισμό: πρόκειται για μη κερδοσκοπική, εθελοντική οργάνωση εγκατεστημένη ως νομική οντότητα, με μη εμπορικούς σκοπούς, ανεξάρτητη από τις τοπικές, περιφερειακές και κεντρικές κυβερνήσεις, δημόσιοι φορείς, πολιτικά κόμματα και εμπορικές οργανώσεις. Τα θρησκευτικά ιδρύματα και τα πολιτικά κόμματα δεν θεωρούνται ΜΚΟ. Αναγνωρίζεται ότι η εγγραφή των ΜΚΟ, και συνεπώς η ίδρυσή τους ως νομικών προσώπων, διαφέρει από χώρα σε χώρα. Οι επιλέξιμοι υποψήφιοι για χρηματοδότηση πρέπει, ωστόσο, να είναι φορείς που συνήθως πληρούν τις ακόλουθες αρχές:

  • Είναι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, που δεν έχουν δημιουργηθεί ούτε λειτουργούν για να αποκομίσουν προσωπικά κέρδη. Αν και μπορεί να έχουν πληρώσει προσωπικό και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που παράγουν έσοδα, δεν διανέμουν κέρδη στα μέλη τους ούτε στο διοικητικό συμβούλιο τους. Όταν αναλαμβάνονται δραστηριότητες που αποφέρουν έσοδα, αυτές δεν πρέπει να αντιπροσωπεύουν τον σκοπό της ΜΚΟ, αλλά πρέπει να αποτελούν μέσο για την υποστήριξη της αποστολής και των αξιών της
  • Έχουν μέλη που δεν έχουν κανένα άμεσο εμπορικό ενδιαφέρον για το αποτέλεσμα της εργασίας του οργανισμού ή των εμπορικών του δραστηριοτήτων και δεν πρέπει να ασκούν τα εμπορικά ή επαγγελματικά συμφέροντα των μελών τους. Η απαίτηση αυτή συνεπώς αποκλείει τις επαγγελματικές και επαγγελματικές ενώσεις, όπου οι σκοποί και οι σκοποί της ένωσης είναι να προωθήσουν μόνο τα ειδικά συμφέροντα των μελών της
  • Έχουν εθελοντική φύση, σχηματίζονται οικειοθελώς από ομάδες ή άτομα και συνήθως περιλαμβάνουν ένα στοιχείο εθελοντικής συμμετοχής στον οργανισμό
  • Δρουν δημόσια και απευθύνονται στο κοινό για τις ανησυχίες και τα ζητήματα που σχετίζονται με την ευημερία των ανθρώπων, των ομάδων ή της κοινωνίας στο σύνολό της
  • Έχετε κάποιο βαθμό επίσημης ή θεσμικής ύπαρξης, σε αντίθεση με τις άτυπες ή ad hoc ομάδες, που περιλαμβάνουν επίσημα καταστατικά ή άλλα έγγραφα που ορίζουν την αποστολή, τους στόχους και το πεδίο εφαρμογής τους
  • Να έχουν διαφανείς δομές και εκλεγμένη διοίκηση / διοικητικό συμβούλιο και να λογοδοτούν στα μέλη και τους δωρητές τους
  • Είναι ανεξάρτητοι από την τοπική, περιφερειακή και εθνική κυβέρνηση και άλλες δημόσιες αρχές
  • Είναι ανεξάρτητα από πολιτικά κόμματα και εμπορικούς οργανισμούς. Πολιτικά κόμματα, θρησκευτικά ιδρύματα, κοινωνικοί εταίροι ή συνεταιρισμοί διανομής κερδών δεν θεωρούνται ΜΚΟ. Τα ιδρύματα και οι εθνικά παραρτήματα του Ερυθρού Σταυρού θεωρούνται επιλέξιμες ΜΚΟ εάν πληρούν τις παραπάνω αρχές.

Οι οργανώσεις που βασίζονται στην πίστη είναι επιλέξιμες εάν πληρούν τις αρχές που προσδιορίζονται παραπάνω και εάν οι χρηματοδοτούμενες δραστηριότητες δεν προωθούν άμεσα ή έμμεσα μια θρησκευτική διδασκαλία, αποστολή ή προσηλυτισμό που σχετίζεται με τις πεποιθήσεις μιας συγκεκριμένης πίστης (πέρα από την βασική θρησκευτική / πολιτισμική ευαισθητοποίηση) ».

Ένας οργανισμός που διευθύνεται από μια 5μελή Διευθύνουσα Επιτροπή που εκλέγεται από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία είναι ο μοναδικός μέτοχος του οργανισμού, παρακολουθώντας και εγκρίνει ετήσιους ισολογισμούς και εκθέσεις δραστηριοτήτων, δεν μπορεί να εμπίπτει στην έννοια του όρου «ΜΚΟ» , σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις καθώς στερείται της απαραίτητης ανεξαρτησίας. Δεδομένου ότι η Εκκλησία διορίζει όλα τα μέλη της διευθύνουσας επιτροπής και είναι ο μοναδικός μέτοχος του Οργανισμού, αυτό αναιρεί την ευελιξία και την ανεξαρτησία μιας ΜΚΟ. Για το σκοπό αυτό, ο Οργανισμός σας δεν μπορεί να εμπίπτει στον ορισμό των ΜΚΟ για τις επιχορηγήσεις ΕΟΧ, ο οποίος απαιτεί αυστηρή ανεξαρτησία από δημόσιους φορείς και θρησκευτικά ιδρύματα και επομένως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως επιλέξιμος κύριος αιτών ή εταίρος.

44. Ποια είναι τα ελάχιστα πρότυπα και οι άδειες που απαιτούνται για τα κτίρια όσον αφορά την πυρασφάλεια και τους κανόνες προσβασιμότητας;

Σύμφωνα με το κείμενο της πρόσκλησης, σημείο 4, παράγραφος 4.7 “Για τα κέντρα φιλοξενίας για ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες άσυλο, οι υποψήφιες οργανώσεις θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ασυνόδευτων ανηλίκων του ΕΚΚΑ, όπως ορίζεται από τη σχετική κοινή υπουργική απόφαση για το« Εθνικό Μητρώο για Ασυνόδευτα Ανήλικα».

Για την εγγραφή στο μητρώο του  ΕΚΚΑ για τους ξενώνες φιλοξενίας ασυνόδευτων ανήλικων, το ΕΚΚΑ ζητάει έναν ειδικό κατάλογο εγγράφων και αδειών για την επάρκεια των κτιρίων, την υποδομή και τους όρους ασφαλείας. Η ίδια τεκμηρίωση θα αποτελέσει επίσης αντικείμενο αξιολόγησης πριν προχωρήσει η σύναψη σύμβασης με έναν εγκεκριμένο υποψήφιο. Βλέπε επίσης τον Νόμο 4554/2018, όπως αυτός υπόκειται στην Υπουργική Απόφαση αριθ. Δ11 / οικ.26945 / 1074, ΦΕΚ 2399 / 19-6-2019.

 

Για το σκοπό αυτό, οι εγκεκριμένες προτάσεις έργων θα έπρεπε να έχουν εκχωρήσει όλες τις απαιτούμενες άδειες για τη λειτουργία του έργου την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης.

43. Στην πρόσκληση υποβολής προτάσεων αναφέρεται ότι ένας οργανισμός μπορεί να συμμετάσχει σε δύο προτάσεις, σε μία με ηγετικό ρόλο ως κύριος αιτών και σε μία εταίρος. Εάν ένας οργανισμός δεν υποβάλλει πρόταση ως κύριος αιτών, μπορεί ο ίδιος αιτών να υποβάλει δύο προτάσεις ως εταίρος;

Σύμφωνα με την ανοικτή πρόσκληση, παράγραφος 4.2, «Οι επιλέξιμοι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν μόνο μία πρόταση ως κύριος αιτών και να συμμετάσχουν σε μία πρόταση ως εταίρος – μπορούν να υποβληθούν συνολικά δύο προτάσεις με τον ίδιο αιτούντα είτε ως αρχηγό είτε ως εταίρος». και παράγραφος 4.11 «… δεν έχουν υποβληθεί περισσότερες αιτήσεις από τον υπεύθυνο του έργου / εταίρο από αυτές που έχουν ρητά εξουσιοδοτηθεί, δηλαδή μία πρόταση ως κύριος αιτών και μία πρόταση ως εταίρος – συνολικά δύο προτάσεις από τον ίδιο αιτούντα είτε ως ηγέτης είτε ως εταίρος.” Μόνο μια αίτηση μπορεί να υποβληθεί από μία ΜΚΟ, ως κύριος αιτών  και μία ακόμη ως εταίρος.

42. Θα πρέπει οι εταίροι να υποβάλουν τα ίδια νομικά έγγραφα με τον βασικό αιτούντα (υπεύθυνος έργου);

Τα δικαιολογητικά πρέπει να επισυνάπτονται για κάθε εταίρο.

Για ξένους εταίρους, θα γίνουν σχετικές προσαρμογές της απαιτούμενης τεκμηρίωσης εάν αυτό καταστεί απαραίτητο. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα έγγραφα αλλοδαπών εταίρων πρέπει να υποβάλλονται στα ελληνικά ή στα αγγλικά.

Πρέπει να υποβληθεί μαζί με την αίτηση επιστολή προθέσεων για τη συνεργασία, υπογεγραμμένη από τους εταίρους του έργου. Μια συμφωνία σύμπραξης / δήλωση μεταξύ του φορέα υλοποίησης του έργου και του κάθε εταίρου θα υπογραφεί στα ελληνικά ή στα αγγλικά, εάν ο εταίρος είναι ξένος και θα πρέπει να υποβληθεί στη φάση ανάθεσης του έργου και θα υποβληθεί από τον δυνητικό βασικό  κύριο εταίρο, μαζί με τη σχετική την αίτηση.

40. Μπορούν οι “άλλες υπηρεσίες” να παρέχονται σε διαφορετική βάση από αυτή που παρέχεται η στέγαση, δεδομένου ότι και οι δύο υπηρεσίες παρέχονται από την ίδια ΜΚΟ;

Ο ανάδοχος του έργου μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλες υπάρχουσες εγκαταστάσεις που λειτουργούν από τον ίδιο ή άλλον εταίρο του έργου για την παροχή των “άλλων υπηρεσιών” (που δεν αφορούν στη διαμονή). Σε τέτοιες περιπτώσεις, πρέπει να συμπεριληφθεί στην πρόταση μια αιτιολόγηση για που να εξηγεί τους λόγους που προκρίνεται η συγκεκριμένη λύση ως βέλτιστη. Επιπλέον, οι υποψήφιοι πρέπει να περιγράφουν με σαφήνεια στους προϋπολογισμούς τους τις δαπάνες σε ανθρώπινο δυναμικό και όλα τα άλλα έξοδα που πρέπει να χρεωθούν σε αυτή την υπόθεση μαζί με μια έγκυρη μέθοδο καταμέτρησης των δικαιούχων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν παραβιάζεται η αρχή ότι δεν πρέπει να υπάρχει διπλή χρηματοδότηση (στην περίπτωση που αυτή η διαφορετική παράμετρος χρηματοδοτείται από άλλον δωρητή).

39. Είναι επιλέξιμο το κόστος του προσωπικού για το 50% των ιδίων εισφορών (του συνολικού 10% των ιδίων εισφορών);

Ναι, οι οργανώσεις υλοποίησης του έργου μπορούν να συνεισφέρουν κατά 5% στις δαπάνες προσωπικού με τους ιδίους οικονομικούς πόρους. Επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει τον κίνδυνο διπλής χρηματοδότησης, τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως τεκμηρίωση του τρόπου κατανομής του χρόνου εργασίας μεταξύ διαφόρων χρηματοδοτικών πόρων, χορηγών κ.λπ.

38. Όσον αφορά στο 10% της ιδίας συνεισφοράς των οργανώσεων που υλοποιούν τα έργα τα έργα, είναι πιθανό το 5% που αναφέρεται στη συνεισφορά της ΜΚΟ (μη εθελοντική εργασία) να παρέχεται σε είδος;

Από το 10% της ιδίας συνεισφοράς, το μισό (50%) θα πρέπει να παρέχεται υπό τη μορφή εθελοντικής εργασίας και το άλλο μισό (50%) με την μορφή χρηματοδοτικής συνεισφοράς από πρός τους πόρους του έργου. Το δεύτερο μισό της ιδίας συνεισφορά δεν μπορεί να είναι σε είδος (π.χ. ενοικιάσεις, αναλώσιμα κ.λπ.). Θα πρέπει να είναι σε «μετρητά» και να ισχύει ανά κατηγορία προϋπολογισμού.

37. Όσον αφορά τη γεωγραφική διασπορά των προγραμμάτων, είναι πιθανό ένας υποψήφιος να υποβάλει αίτηση για δύο καταλύματα σε δύο διαφορετικές περιοχές στην Ελλάδα (π.χ. μία στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη);

Ναι, ο αιτών μπορεί να προτείνει τη χρηματοδότηση περισσότερων από ένα προγράμματα σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες στην Ελλάδα, εφόσον πληρούνται οι προδιαγραφές που περιγράφονται στο τμήμα 4 “επιλέξιμοι υποψήφιοι της πρόσκλησης”.